شماره مجازی

آموزش نحوه ساخت و خرید شماره مجازی خارجی در ایران

خرید شماره مجازی راهکاری برای رفع محدودیت استفاده کاربران ایرانی از سرویس های خارجی می باشد. در این آموزش ۰ تا ۱۰۰ خرید شماره مجازی – سوالات متداول و مشکلات احتمالی را باهم بررسی می کنیم.

مثلا می خواهید در سایتی ثبت نام کنید و در مراحل تایید از شما می خواهد که شماره تلفن همراه خود را وارد کنید ولی می بینید که کشور ایران در لیستی که باید انتخاب کنید نیست.

یا شاید ایران در لیست کشور های آن سایت مورد نظر باشد ولی وقتی شماره خود را وارد می کنید یا برای شما اس ام اس (پیامک) نمی آید یا بعد از چند وقت که از سرویس آن ها استفاده کردید – بی دلیل اکانت شما را بلاک می کنند.

پس اگر سایتی یا اپلیکیشنی هنگام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری شماره ایران را نمی پذیرد یا اصلا نمی خواهید شماره ایران را وارد کنید – راهکاری که وجود دارد استفاده از شماره های مجازی است که میاید و از شماره چی اونو تهیه می کنید.

بهتر است قبل از دریافت و استفاده از شماره های مجازی قوانین کلی در رابطه با آن ها را بدانید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در زیر کلیه سوالات مربوط به خرید شماره های مجازی مطرح شده و جواب آن ها نیز داده شده است – اگر سوال شما در لیست زیر نبود در قسمت نظرات آن را بپرسید یا قبل از خرید شماره مجازی با پشتیبانی “شماره چی” تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

شماره مجازی چیه؟

شماره مجازی – یه شماره تلفنی عه – که سیم کارت موبایل در اختیار شما نیست.

مثل شماره موبایل پیامک دریافت می کنه ولی چون سیم کارت و موبایل پیش شما نیست – بعد از دریافت پیامک باید برید تو پنل شماره مجازی تا بتونید پیامک دریافتی رو بخونید.

شماره مجازی موقت چیه؟

همه مشخصات شماره مجازی رو که در بالا گفتیم داره فقط با یک خصوصیت و اونم اینه که شماره مجازی موقت در حد چند دقیقه در اختیار کاربر است.

دقیقا با شماره مجازی موقت چه کار میشه کرد؟

کاربرد شماره های مجازی موقت برای ثبت نام های اینترنتی در سایت ها – برنامه ها – اپلیکیشن های موبایلی – افتتاح حساب و کلا در جایی که از شما یه شماره موبایل میخواد تا براتون اس ام اس بفرسته است.

پیامک (اس ام اس) های کد تایید کجا می آیند؟ چه طوری ببینیمشون؟

وقتی که شماره مجازی رو با موفقیت دریافت کنید – آن شماره – در پنل کاربری شما اضافه می شود. در ردیفی که شماره قرار دارد عکس یک لبخند سبز رنگ است که وقتی روی آن کلیک کنید تمامی پیامک هایی که آن شماره دریافت می کند را مشاهده می کنید.

چرا سرویس های اینترنتی در “شماره چی” دسته بندی شده اند؟

به خاطر اینکه “شماره چی” یه ارائه دهنده شماره مجازی service-based است. یعنی چی؟ یعنی قبل از خرید شماره مجازی – باید مشخص کنید که شماره رو برای دریافت کد تایید از کجا می خواید و بعد “شماره چی” فقط پیامک های کد تایید ارسال شده از همان سرویسی که خریداری کرده اید را دریافت و نشان می دهد.

توجه نمایید که هر شماره مختص دریافت اس ام اس کد تایید از همان سرویسی است که خریداری می شود اما شاید آن کاربردی که شما از آن انتظار دارید را نداشته باشد.

مثلا با شماره مجازی گوگل وویس می توانید SMS کد تایید وریفای دریافت کنید اما گوگل به هیچ عنوان هویت شما را با آن تایید نمی کند !!!

بهتر است قبل از دریافت هر سرویسی کاربرد دقیق آن را با پشتیبانی چک کنید.

آیا شماره های ارائه شده خام هستند؟ یک شماره به چند نفر داده می شود؟

در “شماره چی” – شماره ها در هر سرویس فقط به ۱ نفر ارائه می شوند. یعنی اگر شما یک شماره مخصوص ثبت نام در یک سرویس اینترنتی یا شبکه اجتماعی را خریداری کرده باشید – دیگر آن شماره به شخص دیگری برای ثبت نام در سرویس مشابه شما داده نمی شود.

البته این مساله تنها از طرف “شماره چی” رعایت می شود و بعضی اوقات مشاهده شده اپراتوری که شماره را ارائه می دهد – آن را پیش از این به کاربر دیگری تخصیص داده است.

شما همیشه به عنوان خریدار سعی کنید اگر می خواهید از شماره مجازی برای کارهای حساس یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید پیش از استفاده از شماره دریافتی از خام بودن آن در سرویس مورد نظر مطمئن شوید. مثلا شماره را درون شبکه اجتماعی شخصی خود جستجو کنید و ببینید که آیا اکانت شبکه اجتماعی مورد نظر بر روی آن فعال است یا نه؟

همواره توجه داشته باشید “شماره چی” اختیاری در نحوه تخصیص شماره ها و سیاست های اپراتور ندارد.

در کل توصیه می شود از شماره های مجازی موقت برای کارهای حساس و مهم استفاده نکنید.

نحوه خرید شماره مجازی چگونه است؟

اول از همه باید مشخص کنید که شماره مجازی را برای چه سرویسی می خواهید. بعد به سایت شماره چی به نشانی shomarechi.com بروید. از قسمت خرید شماره مجازی – سرویس مورد نظر را انتخاب کنید – در مرحله بعد کشور و اپراتور مورد نظر را انتخاب کنید – در مرحله بعد اگر حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید و اگر حساب کاربری دارید وارد آن شوید – عملیات پرداخت را انجام دهید و پس از بازگشت از بانک شماره مجازی مورد نظر برای شما خریداری شده و در حساب کاربری شما قابل مشاهده است.

هنگام خرید شماره مجازی کدام کشور و اپراتور را انتخاب کنم؟

اول از همه باید بفهمیم که کشور ها و اپراتور ها دقیقا چی هستند؟

مثل کشور خودمون که چندتا اپراتور موبایل داریم – کشور های دیگه هم اپراتور های موبایل مخصوص به خودشون رو دارند یا اپراتور هایی وجود دارند که در تمامی کشور ها سرویس دهی می کنند.

این اپراتور ها هستند که شماره های مجازی رو ارائه میدن.

نحوه انتخاب کشور و اپراتور کاملا دلبخواهی است و بستگی به نیاز شما دارد.

یه موقعی است که حتما باید از یه کشور خاص با پیش شماره همون کشور شماره دریافت بشه – که تکلیف معلومه. بعد از انتخاب سرویس تو مرحله بعد که قراره کشور رو انتخاب کنیم – نام اون کشور رو توی باکس جستجو می نویسیم و از بین یک یا چند اپراتوری که مربوط به اون کشوره – یکی رو انتخاب می کنیم و شماره رو خریداری می کنیم.

اگر هم کشور و پیش شماره تلفن برامون مهم نیست که از بین کشور و اپراتور هایی که لیست شده – اونی رو که درصد کیفیت بالاتری داره انتخاب می کنیم.

ستون کیفیت در لیست شماره ها چیه؟

ستون کیفیت در لیست شماره ها – میزان دریافت موفق پیامک از طرف سرویس انتخابی رو به شما نشون میده.

کیفیت اپراتور ها و شماره ها دائما در حال تغییره و با توجه با بازخورد کاربران سیستم از اون اپراتور – کیفیت اپراتور بالا پایین میشه.

کیفیت یه شماره اینو نشون میده که مثلا اگر تا حالا ۱۰۰ عدد شماره از اون اپراتور برای سرویس مورد نظر فروخته شده است – چند عدد از شماره ها – دریافت موفق پیامک کد تایید داشته اند.

چرا برای شماره ای که خریدم پیامک کد تایید نمیاد؟

معمولا به ۳ دلیل امکان داره پیامک کد تایید رو دریافت نکنید.

۱- شماره اشتباهی خریداری کرده باشید – یعنی مثلا دارید با شماره دریافتی برای سرویس X تو سایت Y ثبت نام می کنید.

۲- شماره از سمت سرویسی که می خواهید ثبت نام کنید بلاک شده باشد.

۳- شماره بدلیل کیفیت پایین اپراتوری که انتخاب کردید پیامک دریافت نکند.

همیشه پیشنهاد می شود هنگام ثبت نام های اینترنتی در سایت ها و اپلیکیشن ها آی پی (IP) شما با کشوری که شماره مجازی را از آن دریافت می کنید همسان باشد.

همیشه از نسخ اصلی و عادی برنامه های موبایلی دانلود شده از پلی استور رسمی اندروید و آی او اس استفاده کنید. از نسخه هایی با عنوان پرمیوم – طلایی – پلاس – بیزنس و … به هیچ عنوان استفاده نکنید !!!

شماره ها دقیقا برای سرویسی که خریداری می شوند کاربرد دارن و حتی آنها در ورژن های مشابه برنامه مورد نظر کاربرد ندارند.

مثلا نمی توانید شماره تایید یوتیوب بگیرید و از آن در گوگل موزیک استفاده کنید – یا شماره واتس اپ بگیرید و از آن در واتس اپ بیزنس استفاده کنید و موارد دیگر …

یعنی چی؟ یعنی امکان داره شماره مجازی که می خریم پیامک کد تایید دریافت نکنه؟

بله این امکان وجود داره که شماره ای که می خرید به هر دلیلی پیامک دریافت نکنه یا اصلا قابل استفاده نباشه – در این جور موارد یعنی زمانی که شماره دریافتی پیامک کد تایید از سرویس مورد نظر دریافت نمی کنه یا توی برنامه ای که می خواید ثبت نام کنید شماره رو قبول نمی کنه می تونید بیایید تو پنل “شماره چی” شماره را کنسل کنید و شماره جدید بگیرید.

چجوری شماره خریداری شده رو کنسل کنیم؟

در صورتی که شماره خریداری شده رو استفاده نکرده باشید – می تونید اونو تو پنل “شماره چی” کنسل کنید.

قابلیت کنسل کردن شماره برای این تعبیه شده که شماره هایی که کار نمی کنند رو لغو کنید و شماره جدید دریافت کنید.

نحوه لغو شماره به این صورته که وارد پنل “شماره چی” میشید و روبروی شماره ای که دریافت کردید یه دایره قرمز رنگه که علامت ضربدر داره وقتی اونو بزنید شماره کنسل می شه و مبلغ پرداختی برای اون شماره به حساب کاربریتون بر می گرده و می تونید برید یه شماره جدید بگیرید.

فقط توجه کنید که شماره مجازی رو تنها تا قبل از دریافت کد می تونید کنسل کنید یعنی اگر برای شماره اس ام اس ارسال شده باشه – دیگه شماره قابل کنسل کردن نیست.

به محض اینکه شماره دریافتی پیامک دریافت کند برای سیستم شماره مصرف شده محسوب شده و قابل کنسل کردن نمی باشد.

“شماره چی” صرفا ارائه دهنده شماره مجازی موقت است و خود را موظف می داند تا دریافت پیامک کد تایید کاربر را همراهی کند.

مسئولیت بررسی کامل اینکه با شماره دریافتی می توانید از سرویس مورد نظر استفاده کنید یا خیر بر عهده خود شماست. مسئولیت اینکه برنامه یا سایت مورد نظر شما را با شماره مجازی ثبت نام کند و بپذیرد بر عهده “شماره چی” نیست.

چه موارد ایمنی و امنیتی را هنگام استفاده از شماره های مجازی در نظر بگیریم؟

۱- مهم ترین نکته این است که از این شماره ها برای کارهای مهم استفاده نکنید. بیشترین کاربرد این شماره ها عبور از فرآیند تایید شماره تلفن همراه برای ثبت نام سرویس ها و شبکه های اجتماعی است.

۲- قبل از استفاده از شماره – اگر آن را برای شبکه های اجتماعی خریداری کرده اید – با یک پروفایل دیگه چک کنید که شماره خام باشد.

۳- پس از ثبت نام و وارد شدن به سایت – سرویس یا برنامه مورد نظر به قسمت تنظیمات آن بروید و تمامی تنظیمات مربوط به ارسال sms را غیرفعال کنید.

۴- اگر یک بار رمز برنامه مورد نظر OTP یا 2FA یا Two Step Authentication بر روی ارسال اس ام اس sms بود آن را غیرفعال کنید و یک بار رمز از طریق اپلیکیشن را فعال کنید.

۵- اگر این امکان وجود داشت که از طریق ایمیل هم وارد سایت یا برنامه مورد نظر شوید – ایمیل خود را به برنامه اضافه کنید و شماره را به صورت کلی از برنامه پاک کنید.

۶- حواستان باشد که هیچ موقع از برنامه یا سایتی که اکانت آن را ساخته اید و وارد آن شده اید به صورت کلی خارج نشوید – اصطلاحا Sign-out یا Log-out نکنید.

۷- اگر برنامه یا شبکه اجتماعی قابلیت ارسال یک بار رمز (غیر پیامکی) داشت آن را با برنامه های یک بار رمز ساز نظیر Google Authenticator یا Microsoft Authenticator فعال کنید تا اگر اپراتور شماره ای را که به شما داده است بعدا به شخص دیگری داد – آن شخص نتواند اکانت شما را ریست کند.

۸- اگر برنامه یا شبکه اجتماعی قابلیت تنظیم رمز دوم داشت حتما آن را فعال کنید که کسی نتواند رمز شما را ریست کند.

مجدد یادآور می شود که شماره دریافتی پس از چند دقیقه منقضی می شود و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت لذا پس از ثبت نام در آن سایت یا اپلیکیشن تمامی تنظیماتی که باعث می شود بعدا آن سایت یا اپلیکیشن برای شما پیامک کد تایید مجدد بفرستد را خاموش کنید.


با علم اینکه شماره مجازی موقت (همانطور که از نامش پیداست یک شماره موقت است) آن را خریداری و استفاده کنید و یا خطای تخصیص چندباره شماره ها به کاربر از سمت اپراتور را نیز در نظر بگیرید و تمامی موارد بالا را رعایت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

پیش از خرید تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهید و در صورت نیاز از پشتیبانی راهنمایی بگیرید.

“شماره چی” صرفا ارائه دهنده شماره مجازی موقت است و خود را موظف می داند تا دریافت پیامک کد تایید کاربر را همراهی کند و در صورت عدم دریافت اس ام اس کد تایید شماره دریافت شده را تعویض کند.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که شما با استفاده از شماره مجازی برای ثبت نام در برنامه ها و سایت های اینترنتی در حال نقض آشکار قوانین آن سایت و برنامه هستید و مسئولیت اینکه سیستم مورد نظر شما را بپذیرد یا خیر بر عهده خود شماست.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *